2012, tahun yang paling FAIL!!

MasyaAllah, Allah maha besar.. tahun ni tahun yg paling dare to FAIL.. dah byk sgt longkang yg terpijak ni.. byk sgt terlanggar duri dan terluka sana sini.. tp insyaAllah, ini adalah tahun paling banyak membantu saya dalam hidup untuk belajar dari setiap inci kesilapan yg telah dibuat..

Alhamdulillah, syukur sangat-sangat.. hari ini, saya hanya mampu mengorak senyuman apabila dugaan mengetuk pintu. kadangkala ada hari kita mendung, tapi demi untuk memayungi anak-anak buah yg lain agar tidak kena hujan lebat.. saya perlu lebih tabah! saya percaya dgn Allah lebih dari segalanya. Keajaiban yg dibawa terselit dalm setiap ujian yg melanda.. seandainya kita mampu bersabar, bertegur sapa dengan Nya dan bertawakal.. juga jgn lupa terus terus dan terus berusaha.. Allah lebih tahu dari kita. If this is the price for me to pay to be a better ummah.. why not? I am happy to serve everyone.. selagi mampu bernafas, selagi tangan dan kaki kuat lagi.. insyaAllah, saya akan teruskan usaha berdakwah utk semua..

usaha + sawan = usahawan.. betul tak? usahawan perlu kreatif dan gila-gila.. berani utk membuat sesuatu yg lain tidak.. selagi ada usaha, di situ ada jalan.. belajar dr kesilapan. dan belajar cepat!

Hari ini,

Dari satu kedai kecil.. ke Coolblog yg lebih besar.. =)


Dari berangan-angan nk jadi guru, I am a teacher today! Mengajar anak-anak topic yg paling saya gemari - Memasak!


Kedai ke-2, Isham Kitchen.. Adhoc! Semua tak plan well.. but it's already in business.. Chayok!



Kadang-kadang terasa ujian ini cukup berat utk dipikul, kadang-kadang terasa cukup lemah utk semuanya.. tapi apabila dikenang ia satu tanggungjawab yg diberikan utk diuruskan di dunia, saya akan cuba yg terbaik. Allah tahu kita mampu, maka diberikan ujian ini utk kita.. Doakan saya terus makmur kawan-kawan.. doakan saya terus belajar dan bangun dari kesilapan.. inilah jihad yg saya mampu utk hari ini. semoga saya dapat berkorban dgn lebih banyak di masa akan datang.. utk Islam dan ummahnya..

Sekian dulu.


Sabrina Ismail

Comments

Popular Posts